BABCINY OBIADEK

Każdy uwielbia babciny niedzielny obiadek. Każdy chciałby chociaż odrobinkę zgrzeszyć i zasmakować tych pyszności. Tylko, że oprócz boskiego smaku, te dania mają w sobie masę tłuszczu… Więc masz ogromny dylemat, jeść czy nie jeść? Tym bardziej, gdy jesteś na diecie.

Pokażę Wam jak w prosty sposób można zrobić babciny obiadek w stylu fit. Wystarczy tylko zamienić składniki, dodać troszkę inne przyprawy i zamiast patelni wybrać piekarnik. Zajmie to może więcej czasu, ale różnica kalorii będzie ogromna.

dish-2255120_1920

Dietetyczny kotlet mielony

Wszyscy je uwielbiamy! Najpopularniejsze są z wieprzowiny, a najzdrowsze z indyka lub kurczaka. Okazuje się, że można smażyć bez najmniejszego dodatku tłuszczu na nieprzywierającej patelni. Polecam zjedzenie dwóch sztuk kotlecików z dwoma ziemniakami i wybraną surówką. Takie danie będzie miało około 300 kcal. Będzie prawdziwie po polsku, domowo, a na dodatek dietetycznie!

Składniki:
– 350 g filetu z kurczaka
– 1 jajko rozmiaru L
– 2 łyżki pełnoziarnistej bułki tartej 20 g
– Pół małej cebuli 40 g
– Duży ząbek czosnku
– Sól, pieprz, majeranek i ewentualnie natka pietruszki

Przygotowanie:

Przygotuj bułkę tartą z suchej grahamki. Mięso zmiel w maszynce. Wymieszaj z jajkiem, bułką tartą, zetrzyj na tarce cebulę i dodaj do mięsa. Czosnek zgnieć i dodaj do masy. Wszystko dokładnie wymieszaj, dopraw solą, pieprzem i majerankiem. Uformuj 10 małych kotletów i smaż na nieprzywierającej patelni, aż będą rumiane (możesz dolewać trochę wody, aby się nie przypaliły i dusić pod przykryciem). Ja lubię je przyrumienić, a później dopiec w piekarniku.

clear-broth-1623462_1920

Zdrowy rosół

Kto sobie wyobraża niedzielę bez rosołu?! No właśnie, chyba nikt. To tradycyjne polskie danie, bez którego nie obejdziemy się u babci. Niestety trudno jest mi ocenić, ile taki rosół ma kalorii, jednak jest to na pewno minimalna ilość, ponieważ filet z kurczaka prawie nie zawiera tłuszczu. Zobacz, co zrobić, aby rosół był naprawdę pyszny, a nie zawierał tłuszczu i sztucznych dodatków!

Składniki:

– 500 g fileta z kurczaka
– 1 marchewka 100 g
– 1 pietruszka 100 g
– kawałek selera 100 g
– cebula 100 g
– pół pęczka pietruszki 20 g
– pół pęczka lubczyku 20 g
– sól, świeżo mielony pieprz

Przygotowanie:

Filety z kurczaka umyj i oczyść z tłuszczu. Warzywa obierz, jeżeli nie są młode. Cebulę razem ze skorupką opiecz w piekarniku lub skarmelizuj na patelni – doda to wspaniałego aromatu, a skorupka zapewni zupie odpowiedni odcień. Warzywa i kurczaka zalej w garnku zimną wodą. Nie doprawiaj. Jeżeli za wcześnie dodasz sól, warzywa i mięso nie puszczą ”soków”. Gotuj minimum godzinę, na małym ogniu. Rosół nie może się mocno gotować, ma tylko “pyrkać”. Następnie dodaj pietruszkę i lubczyk i posól rosół do smaku. Gotuj jeszcze pół godziny. Dopraw pieprzem i ewentualnie solą.

Warto go podawać z pełnoziarnistym makaronem – w sklepach można już dostać standardowe nitki, które używa się do rosołu.

Ten rosół doskonale nadaje się jako baza do innych zdrowych zup, np. dodaj pomidory, świeże lub z puszki i gotowa przepyszna zupa pomidorowa!

Smacznego!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s