CZTEROKOŁOWY STUDENCKI TRANSPORT- FIAT PANDA JAKO NAJLEPSZE AUTO NA START

Jako student często borykam się z wieloma problemami – niezaliczone kolokwia, licznie spóźnienia czy brak notatek. Jednak zawsze przy mnie jest ona, mój skarb, który dostarcza mi masę frajdy podczas podróży na uczelnię.

Jeżdżę Fiatem Pandą, i nie wstydzę się tego. Jestem z tego dumny, ponieważ tym samochodem jeździ sam James May, były prowadzący program TOP Gear, słynnego motoryzacyjnego show. Ten artykuł pokaże Wam, że Fiat Panda jest najlepszym pierwszym autkiem dla osoby, która właśnie zdała prawo jazdy.

8cb21e9fefa03711b6d37658cd9bcbdb
James May wysiadający z Fiata Pandy. Koloryzowane

Fiat Panda pali? Nie, ona popala

Jednym z najczęściej zadawanych pytań odnośnie kupna samochodu jest pytanie: ”Ile ten samochód spala benzyny?”. Jeżeli chodzi o Pandę, odpowiedź jest bardzo prosta. MAŁO. Najbardziej popularny model Fiata Pandy II generacji z silnikiem 1,1 litra o mocy 54 koni mechanicznych w mieście spala około 7,5 litra benzyny, a w trasie około 5 litrów, co jest świetnym wynikiem. Przeliczając to na złotówki, wychodzi na to, że za około 36 złotych przejedziemy 100 km. Nie jest to zły wynik prawda? A do setki przyspiesza w 15 sekund, co też jest niezłym wynikiem.

Masa awarii? Nie w Pandzie

Przy samochodach Fiata zawsze stawiamy stereotyp, że są to auta awaryjne i nie opłaca się ich kupować. Panda jednak nie pozwala przykleić sobie takiej łatki. Oczywiście nie jest tak, że samochód jest niezniszczalny. Części zużywają się jednak powoli, a jak nam jakaś część się zepsuje i nie chcemy wydawać dużo pieniędzy na naprawę to Panda wychodzi naprzeciw. Eksploatacja tego Fiacika jest tania, jak barszcz. Zdecydowaną większość usterek można usunąć naprawdę niskim kosztem. Dzieje się tak za sprawą kilku czynników. Po pierwsze konstrukcja małego hatchbacka jest prosta i zna ją większość mechaników w kraju. Po drugie ogromną zaletą wyboru Fiata jest dostęp do szerokiej liczby tanich części wymiennych.

Czy można zakochać się w Pandzie od pierwszego wejrzenia?

Oj tak. Jestem od ponad roku szczęśliwym posiadaczem tego cudeńka i jak tylko do niego wsiadłem to nie chciałem stamtąd wychodzić. Komfort najwyższej klasy. A dlaczego tak jest? Po pierwsze w Pandzie siedzi się wysoko, ale do tego trzeba się przyzwyczaić, choć nie powoduje to dyskomfortu. Fotele, na których siadamy są bardzo wygodne i miękkie a lewarek zmiany biegów powędrował na górną część konsoli centralnej. Najwięcej zastrzeżeń można mieć do jakości materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i podatne na zadrapania, a tapicerka bardzo szybko ulega zabrudzeniu. W tym momencie warto zadać sobie pytanie czy to zasadnicza wada. Zważywszy na fakt, że mówimy o segmencie tanich samochodów miejskich – z całą pewnością nie. A jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, Panda też ma co pokazać. Karoseria tego wspaniałego wozu przypomina vana, chodź trzeba przyznać, że bardzo urokliwego vana. A dlaczego tak jest? Ponieważ włosi słyną z tego, że potrafią tworzyć piękne karoserie. Dlatego śmiało można mówić, że Fiat Panda pochodzi z włoskiej stajni i nie ma tutaj żadnego wstydu. Autko jest stosunkowo małe, więc świetnie radzi sobie ma zakrętach i do tego bez problemu Panda zaparkuje praktycznie wszędzie. Dodatkowo, we wnętrzu spokojnie zmieści się dwoje dorosłych i dwójka dzieci. Bagażnik mieści od 206 do nawet 860 litrów bagażu.

No dobrze, redaktorze Socha, ale jaka jest cena tego samochodu?

Już spieszę z odpowiedzią. Otóż to wszystko zależy od rocznika, który chcesz kupić. Weźmy na przykład Pandę z rocznika 2004 i 2017. Fiata Pandę z salonu z rocznika 2017, z silnikiem 1.2 v8 o mocy 69 koni mechanicznych dostaniesz za około 35 tysięcy, co jak na nowe autko jest śmieszną kwotą. My jednak rozmawiamy o pierwszym aucie dla studenta, więc interesuje nas raczej rocznik 2004. Taka super bryka znajdzie się w Twoim posiadaniu nawet za 5 tysięcy. Może to na start nieco za dużo, ale nie będziesz musiał zmieniać tego auta nawet przez dekadę, ponieważ mimo upływu kilku lat, Ty i tak będziesz zadowolony i przeszczęśliwy, że jesteś właścicielem Fiata Pandy.

Podsumowując

Nie ma co się tutaj za bardzo zastanawiać. Fiat Panda, piękna, mała, zwinna kochanka musi być Twoim pierwszym samochodem. Dzięki niej nauczysz się dbać o auto i zaznajomisz się z motoryzacją. Moim zdaniem to idealny pojazd na start, który nigdy Cię nie zawiedzie. Wystarczy Pandę pokochać, a będzie Ci się odwdzięczać bezawaryjnością.

Źródła: autofakty.pl, pinterest.co.uk

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s