ZDROWY GRZECH

Niskokaloryczne desery są pysznym zamiennikiem standardowych słodkości. Dzięki kilku prostym trikom zwykły deser może stać się fit smakołykiem. To wybawienie dla osób, które są na diecie lub chcą zadbać o smukłą sylwetkę.

Nie musisz tyć!

Utrata zbędnych kilogramów wcale nie wyklucza jedzenia słodyczy. Dieta nie polega na odmawianiu sobie przyjemności, A musi spełniać jeden warunek. „Zdrowy grzech” nie może przekroczyć ustalonego wcześniej dziennego zapotrzebowania energetycznego.

Fit desery nie odbiją się na naszej sylwetce, a oprócz tego, że są zdrowe, są smaczne. Wykorzystując sezonowe owoce możemy wyczarować pyszności. Zawierają one naturalny cukier – fruktozę i dlatego są słodkie. Warto również korzystać z warzyw! Dowolne składniki można miksować, przygotowywać z nich musy oraz robić nadzienie do naleśników i pierogów.

galaretka-z-truskawek

FIT truskawkowa galaretka z kremem

Chyba wszyscy mamy pewność, że domowa galaretka smakuje o niebo lepiej od tej ze sklepu. Samo jej przygotowanie jest proste. Oto przepis na galaretkę truskawkową domowej roboty bez cukru, a i tak bardzo słodką.

Składniki:
– 500 g truskawek
– 10-12 tabletek stewii
– 500 ml wody
– 2 łyżki żelatyny – 16 g
– 4 łyżki serka homogenizowanego naturalnego 3% tłuszczu – 80 g
– wanilia lub aromat waniliowy

Przygotowanie:

Truskawki umyj i oczyść z szypułek. Odłóż kilka do dekoracji. Zalej 500 ml wody, zagotuj i gotuj około 3 minuty, dodaj 7-8 tabletek stewii. Zgaś ogień i zostaw wywar na 10 minut, aby porządnie “naciągnął”. Dodaj 2 łyżki żelatyny i wszystko dokładnie wymieszaj. Odstaw galaretkę do lodówki, aż stężeje. Kiedy galaretka jest już gotowa, przygotuj serek homogenizowany – dodaj 2-4 tabletki stewii i poczekaj, aż się rozpuszczą. Wymieszaj z wanilią. Do pucharków nakładaj na przemian galaretkę i krem z serka. Udekoruj truskawkami.

Galaretkę można oczywiście zjeść samą, bez kremu. Jeśli chcesz przyrządzić deser o wartości energetycznej 100 kcal, to świetnie nadaje się do tego niecała szklanka domowej dietetycznej galaretki z truskawek.

Dietetyczne lody

ice-2219574_640

Kto wyobraża sobie lato bez lodów? Chyba nikt! Klasyczne przysmaki z lodziarni zastąp dietetycznymi zamiennikami, a twoja figura obejdzie się bez żadnej szkody. Smaki lodów możesz zmieniać według uznania.

Składniki:
– 2 puszki mleka kokosowego
– 2 szklanki mrożonych malin
– 2 łyżki syropu klonowego lub syropu z agawy
– 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zmiksuj ze sobą, aż będą gładkie i kremowe. Następnie wlej do maszyny do lodów lub przelej do pojemnika i zamroź. Przed podaniem wyjmij z zamrażarki na około 10 minut aby można było je łatwiej nabierać.

Pudding chia z musem owocowym z mlekiem kokosowym

stockvault-fruity-dessert105420

Pudding z owocami to doskonały pomysł na lekką i odświeżającą przekąskę. Jest idealny dla wegan.

Składniki:
– 4 łyżki nasion chia
– 500 ml mleka kokosowego
– niewielki kawałek mango
– 6 liści mięty
– 5 truskawek
– 1 kiwi

Przygotowanie:

Nasiona chia wymieszaj z 300 ml mleka kokosowego. Odstaw i ponownie mieszaj co jakiś czas. 100 ml mleka kokosowego zblenduj z mango, a pozostałe 100 z listkami mięty. Owoce pokrój w plasterki.

Zżelowane chia nałóż do szklanek. Pokrojone owoce ułóż na nim tak, aby plasterki przylegały do szklanki. Pozostałe owoce ułóż na puddingu. Na to wylej mus – miętowy na chia z truskawkami, a mango na chia z kiwi. Podawaj schłodzone. Udekoruj świeżymi owocami.

Smacznego!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s