ZMIKSUJ WARTOŚCI

Lato jest porą roku, w której stawiamy na lżejsze posiłki dające dużą dawkę energii. Sycące śniadanie nie zawsze wiąże się z długim czasem przygotowania i talerzem wypełnionym po brzegi. Aby zapewnić sobie energię niezbędną do rozpoczęcia aktywnego dnia, wystarczy „zmiksować wartości” tworząc wyśmienity koktajl.

SZPINAK

Jest źródłem, m.in. żelaza zapobiegającego anemii, cynku wspomagającego procesy odpornościowe, witamin C, E oraz Beta-karotenu (prowitaminy A), które wykazują działanie przeciwnowotworowe, zapobiegają procesom starzenia oraz wspomagają proces widzenia, mocne włosy, paznokcie i zdrową skórę. Ponadto, zawarty w szpinaku magnez w połączeniu z powyższymi mikroelementami i obecnymi w nim witaminami z grupy B polepsza koncentrację.

MLEKO SOJOWE

Ze względu na brak laktozy mleko to idealnie nadaje się dla osób z nietolerancją pokarmową tego cukru. W smaku różni się od mleka krowiego. Soja jest najlepszym źródłem pełnowartościowego białka pochodzenia roślinnego, oprócz tego obniża stężenie złego cholesterolu LDL. Zawiera kwasy omega-3, które przeciwdziałają chorobom układu sercowo-naczyniowego, zapobiegając miażdżycy. Regularne spożywanie mleka sojowego może korzystnie wpłynąć na obniżenia ciśnienia tętniczego krwi.

POMARAŃCZE

Tak jak w szpinaku, są w nich witaminy wykazujące działanie antyoksydacyjne, spowalniające procesy starzenia i działające przeciwnowotworowo. Jest źródłem błonnika pokarmowego, który zapobiega zaparciom i wspomaga odchudzanie. Zawarty w nich kwas foliowy i witaminy z grupy B działają ochronnie na nasz układ nerwowy. Warto wspomnieć, że kwas foliowy zalecany jest kobietom w wieku rozrodczym (aktywnym seksualnie) oraz kobietom w ciąży. Pomarańcza jest dobrym źródłem potasu, który bierze udział w regulacji wodnej organizmu – może zapobiegać obrzękom.

BANAN

Jest kaloryczny, przez zawartość cukrów prostych może być dużą i szybką dawką energii. Tryptofan (aminokwas) zawarty w bananie jest prekursorem serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Podobnie jak pomarańcza jest bogatym źródłem potasu, który wpływa na gospodarkę wodną organizmu.

NASIONA CHIA / SIEMIE LNIANE

Zagęszczają koktajle i sprawiają, że są one bardziej pożywne. Nasiona te zawierają dużo błonnika, obniżają poziom cholesterolu we krwi, zapobiegają zaparciom oraz wspomagają odchudzanie. Są bogatym źródłem kwasów omega-3.

MIX WARTOŚCI

Wartości odżywcze zawarte w poszczególnych produktach uzupełniają się i powielają tworząc wspaniałe połączenie. Są bombą energii, źródłem niezbędnych składników odżywczych i świetnym pomysłem na dobry początek dnia.

SZYBKI PRZEPIS NA ZIELONY KOKTAJL ENERGII

– garść świeżego szpinaku (25g)

– 100ml mleka sojowego

– pomarańcza

– banan

– łyżka nasion

– opcjonalnie cynamon

*dla zwiększenia kaloryczności i objętości posiłku można dodać dwie/trzy łyżki płatków owsianych.

SMACZNEGO!

źródła: odżywianie.info.pl, zalecanediety.pl, dietaodżywcza.pl

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s