NOWE AUDI RS 5 SPORTBACK – CZY TYLKO DLA AMERYKI?

Podczas Salonu Samochodowego New York International Auto Show po raz pierwszy zaprezentowano Audi RS 5 w odmianie Sportback. Model ten uzupełni gamę rodziny RS w USA, zastępując nieobecne Audi RS 4. Auto do pierwszej setki przyspiesza w 3.9 sekundy.

W 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowano I generację Audi A5, wtedy w ofercie pojawiły się dwie wersje nadwozia: czterodrzwiowy Sportback oraz dwudrzwiowe coupé – oba auta zaprojektował Walter de Silva. Audi RS 5 Coupé II generacji pokazano w 2017 roku również podczas Salonu Samochodowego w Genewie i tylko ta odmiana sprzedawana jest obecnie w Europie. Podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku pokazano RS5 Sportback.

Audi RS 5 Sportback: Sylwetka, która robi wrażenie

Stylistycznie Audi RS 5 Sportback charakteryzuje się dużym rozstawem osi, długą i wypukłą maską oraz falistą linią boczną pojazdu. Ponadto nadkola zostały poszerzone o 15 mm oraz zawieszenie obniżone o 7 mm w porównaniu do wersji S5. Przednia cześć auta została wyposażona w szeroką i płaską osłonę chłodnicy typu Singleframe, masywne wloty powietrza o strukturze plastra miodu, charakterystyczne dla modeli rodziny RS oraz przedni spojler z napisem „Quatro”.

rs-3

Sportowy wygląd tylnej części auta to zasługa spojlera zamontowanego na tylnej klapie oraz charakterystycznych dla modeli RS dyfuzora i układu wydechowego z owalnymi końcówkami rur wydechowych. Debiutancki RS 5 jeździ na 19-calowych, aluminiowych felgach, opcjonalnie możliwe jest wyposażenie auta w obręcze 20-calowe. Za dopłatą będzie można wybrać m.in. zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control, ceramiczne hamulce, dynamiczny układ kierowniczy, a także sportowy mechanizm różnicowy.

„Audi RS 5 Sportback to więcej niż tylko nowość na międzynarodowej imprezie targowej. To całkowicie nowa oferta dla naszych klientów. Progresywna interpretacja pięciodrzwiowego coupé o super osiągach nie ma ani poprzednika, ani bezpośredniego konkurenta. Nowe Audi RS 5 Sportback z sukcesem przenosi geny RS wprost na jezdnię.”- mówi Michael-Julius Renz, szef Audi Sport GmbH.

Ład i harmonia we wnętrzu

We wnętrzu przeważa czarna kolorystyka. Na wyposażeniu znalazły się sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z kontrastowymi przeszyciami oraz skórzana sportowa kierownica spłaszczona w jej dolnej części. Nie zapomniano także o licznych wstawkach stylistycznych pakietu RS – czerwone szwy na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz fotele i dywaniki z logo RS. W miejscu klasycznych zegarów inżynierowie Audi zamontowali Audi Virtual Cocpit, a także najnowszą generację systemu multimedialnego Audi MMI. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy aż 1300 litrów.

audi-rs5-sportback_29072402

Na pierwszych zdjęciach pięciodrzwiowe coupé prezentuje się w metalicznym, zielonym kolorze Sonoma. Z upływem czasu, w ofercie powinno pojawić się kilka innych ciekawych lakierów.

Potężna moc, nie tylko na papierze

Pod maską Audi RS 5 Sportback znalazł się silnik 2.9 TFSI V6 BiTurbo, który generuje moc 450 KM i 600 Nm. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w przedziale 1900-5000 obr./min. Pierwszą „setkę” uzyskamy w zaledwie 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg. Moc przenoszona jest na wszystkie koła poprzez 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Tiptronic oraz napęd Quatro. Każda z dwóch turbosprężarek jest odpowiedzialna za jeden rząd cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90° rzędami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. W układzie napędowym Audi RS 5 Sportback znajdziemy międzyosiowy mechanizm różnicowy, który asymetrycznie rozdziela siły napędowe między osiami (w stosunku 40:60). Zawieszenie, mimo, że zostało obniżone o 7 mm nadal zapewnia wysoki komfort podróży, a to dzięki zastosowaniu aż 5 wahaczy na każde koło.

Prawdopodobnie nowe RS 5 w wersji Sportback nie trafi do oficjalnej sprzedaży w Europie. Jego głównym rynkiem sprzedaży mają być Stany Zjednoczone, gdzie RS 5 Sportback zastąpi obecne Audi RS 4.

Źródła: superauto24.se.pl spiderweb.pl motoryzacja.interia.pl moto.pl autoweek.com antyweb.pl wikipedia.org

Jedna uwaga do wpisu “NOWE AUDI RS 5 SPORTBACK – CZY TYLKO DLA AMERYKI?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s