JAK ZACZĄĆ WCZEŚNIEJ WSTAWAĆ?

Czy masz problem z wczesnym wstawaniem? Czy kiedy usłyszysz dźwięk budzika, jedyne czego pragniesz to, żeby szybko go wyłączyć? Czy nastawiasz kilka budzików i wciąż nie możesz wstać? Czy jesteś wiecznie spóźniony, dlatego że nie mogłeś podnieść się z łóżka? Jeżeli na wszystkie pytania odpowiedziałeś twierdząco, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

 

Połóż się do łóżka wcześniej

To jest najprostsza rzecz do zrobienia, a dzięki niej możesz osiągnąć największy sukces. Nie od dziś wiadomo, że organizm dorosłego człowieka potrzebuje 8 godzin snu, aby być w pełni wypoczętym. Połóż się wcześniej i postaraj się wyciszyć, wyłącz wszystkie możliwe rozpraszacze, a przed snem wypij szklankę gorącego kakao, pomoże ono rozgrzać organizm i szybciej zasnąć, podobne działanie mają również wszelkie herbaty ziołowe.

Przygotuj wszystko dzień przed

Jeśli chcesz zaoszczędzić rano trochę czasu, to najlepiej dzień przed przygotuj się do następnego dnia. Naszykuj sobie ubrania, spakuj potrzebne rzeczy do torby, pomyśl, co możesz zjeść na śniadanie. Wydaje się banalne, prawda? Zastanów się, ile czasu możesz przez to zaoszczędzić rano. Możesz przygotować listę rzeczy do zrobienia, odhaczając kolejne punkty będziesz wiedział co masz zrobić, a wykonując kolejne zadania będziesz miał większą motywację.

tod.jpg

Nie odkładaj alarmu

Najważniejsza rzecz, której musisz się nauczyć, to to, aby nie odkładać budzika na później. Od razu po usłyszeniu alarmu spróbuj podnieść się z łóżka. Wiem, że to będzie trudne, ale znajdź w sobie, choć odrobinę motywacji do tego, aby wcześniej wstać. Pomyśl ile nerwów zaoszczędzisz, kiedy wstaniesz wcześniej i wyrobisz się ze wszystkim na czas. Najlepiej połóż telefon z dala od siebie. Będziesz zmuszony po niego wstać, a to utrudni ci powrót do łóżka, ponieważ będziesz już na nogach.

Zastosuj system nagród

Na początku pewnie będzie ci trudno wyrobić sobie nawyk wczesnego wstawania, musisz znaleźć więc odpowiednią motywację. Dobrym sposobem będzie nagradzanie samego siebie. Jeśli uda ci się wstać wcześniej przez kilka dni, to w nagrodę będziesz mógł pozwolić sobie na coś, co sprawia ci przyjemność, może dzień w spa?

ito.jpg

Wprowadzaj zmiany systematycznie

Największą efektywność zauważysz wtedy, kiedy zmiany we wczesnym wstawaniu wprowadzisz systematycznie. Jeśli zawsze budzisz się o 10, ciężko będzie nagle przestawić się na wstawanie o 6. Pierwszego dnia ustaw budzik o 10-20 minut wcześniej niż zwykle, za kilka dni nastaw budzik jeszcze wcześniej.

Jedna uwaga do wpisu “JAK ZACZĄĆ WCZEŚNIEJ WSTAWAĆ?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s